Mgr. Petr Matuszek (1962)
Výběrový kurz Hudba "terezínských autorů" - svědectví místa a doby na filosofické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (2009).
Přednášky „Alikvotní zpěv jako archetyp hlasového projevu“ v rámci Etnomuzikologie při Ústavu hudební vědy (FF Univerzity Karlovy, Praha, 2009).
Výběrový kurz Kapitoly z organologie a etnické hudby“ na filosofické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (2010).
VŠEOBECNÁ HUDEBNĚ-SPOLEČENSKÁ ČINNOST:
Předseda interpretační grantové komise NČHF (od roku 2005),
místopředseda správní rady Nadace Českého hudebního fondu (od roku 2006),
člen grantové komise pro hudbu Ministerstva kultury ČR (od roku 2007),
zakladatel a předseda (do roku 2007) české buňky mezinárodní Společnosti Franze Schuberta.
Pro Opus musicum: Muzikologická studie:
Změna hudebního výraziva v posledních deseti letech tvorby Aloise Piňose (OP 2/2011, s. 28-38)
Pro Hudební rozhledy: Kritiky:
První abonentní koncert Sukova komorního orchestru (HR 8/2008, s. 16-17)
Koncerty z děl Petra Pokorného a Aloise Piňose (HR 2/2009, s. 11-12)
Recenze CD: Sukův komorní orchestr (...hraje skladby Zdeňka Lukáše) (HR 2/2009, s. 63)
Hudební analýzy v rámci cyklu „Novinky soudobé hudby “. In: Hudební rozhledy (výběr).
Petr Pokorný: Lyrická symfonie (HR 10/2008, s. 48-49)
Alois Piňos: Beati, Ave Maria – Dvě dua pro mezzosoprán a baryton (HR 12/2008, s. 36-37)
Roman Pallas: Benet (HR 6/2009, s. 48-49)
Jaroslav Smolka: Hostina habešského císaře (HR 8/2009, s. 48-49)
Ondřej Adámek: Ombre cri pour chœur, trompette solo et grand orchestre (HR 9/2009, s. 48-49).
Ryszard Gabryś: Es muss sein II for string orchestra, Il Cicerobe per contrabasso e 12 stromrnti ad arco. (HR 7/2010, s. 50-51).
Pro mezinárodní hudebně-vědné kolokvium při festivalu FORFEST: Spiritual inclination in Petr Pokorný compositions in recent years (sborník Festival Forfest Czech republic - Duchovní proudy v současném umění, 2009)
Pro Czech Music London: Petr Pokorný 1932 – 2008 (Czech Music London, 2011)
Alois Piňos 1925 – 2008 (Czech Music London, 2011).
Kompletizace písňového díla Jaroslava Ježka s detailní analýzou jeho pozůstalosti (nahrávka kompletu pro Český rozhlas, 2006)
Kompletizace písňového díla Viktora Ullmanna, Hanse Krásy a Pavla Haase s analýzou dostupných rukopisů a dobových tisků (společně s italským badatelem F. Lotorem, částečně na CD vyd. Symposion 1SCL0702)
Kompletizace a analýza díla Petra Pokorného (Czech Music London, 2009) a díla posledních deseti let tvorby Aloise Piňose (Czech Music London, 2009)
Janáčkovo Národní divadlo Brno: hlavní role knížete Bolkonského (Prokofjev: Vojna a mír, 2006), role Dancaira (Bizet: Carmen, 2007), hlavní role Ludovica a spolupráce na jevištní koncepci (Glass: Kráska a zvíře, 2008)
Národní divadlo Praha: hlavní role světové premiéry opery „Sasíci v Čechách“ (Pudlák, 2004), hlavní role světové premiéry opery MrTVÁ? (Medek/Dvořáková, 2004/2005)
Divadlo Hybernia, Praha: role Masetta a Komtura (Mozart: Don Giovanni, 2007, 2009), hlavní role Bartola (Rossini: Lazebník sevillský, 2006)
Divadlo Archa, Praha: hlavní role v experimentálních projektech Opera La Serra (režie J. Dušek), Marné tázání nebes (režie J. A. Pitínský) a „Čajovna KarMa“ (režie Jana Svobodová)
Divadlo J. K. Tyla, Plzeň: role Alfreda (Strauss: Netopýr)
Divadlo opery a baletu Ústí nad Labem: stálým sólistou, z posledních rolí - hlavní role Rigoletta (Verdi: Rigoletto), Germont (Verdi: Traviata), Valentin (Gounod: Faust a Markéta), Marbuel (Dvořák: Čert a Káča), Bohuš (Dvořák: Jakobín, Tomeš (Smetana: Hubička), Harašta (Janáček: Příhody lišky Bystroušky), Nováka (Lane/Werich: Divotvorný hrnec, 2008), hlavní role Bedroně (Martinů: Veselohra na mostě, 2009), Krušiny (Smetana: Prodaná nevěsta, 2009) atd.
Autorské divadlo Solo for voice a Solo for two voices (hudební experimentální divadlo): festivaly Contrasts Brno, Exposition of New Music Lvov, Ars Cameralis Katowice, Amsterdam, Warszawska Jesień, FORFEST Kroměříž, Pražské jaro, ad (na CD vyd. INDIES RECORDS, MLM918-2).
České středověké duchovní zpěvy (program sestavený se sborníků literátských bratrstev z poloviny 17. stol. [výsledek 10.leté badatelské práce]): festivaly Janáčkův máj Ostrava, Mnichov, Berlín, Smetanova Litomyšl, Górnośląski Festiwal, ad. (na CD vydavatelství DEUTSCHE HARMONIA MUNDI Czech Medieval Sacred Chants, DHM 74321 54766 2).
Koncerty s orchestry FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a Severočeskou filharmonií Teplice. S orchestrem Atlantis světová premiéra orchestrální verze Hebrejského requiem Maxe Broda (2008).
PŮSOBENÍ V ZAHRANIČÍ:
Barletta (Itálie), Katowice (Polsko), Mnichov (Německo – experimentální divadlo)
Petr Matuszek
https://www.centrumterapie.cz/+420777949210
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Vytvořeno službou Webnode