Mgr. Petr Matuszek (1962)
Výběrový kurz Hudba "terezínských autorů" - svědectví místa a doby na filosofické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (2009).
Přednášky „Alikvotní zpěv jako archetyp hlasového projevu“ v rámci Etnomuzikologie při Ústavu hudební vědy (FF Univerzity Karlovy, Praha, 2009).
Výběrový kurz Kapitoly z organologie a etnické hudby“ na filosofické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (2010).
VŠEOBECNÁ HUDEBNĚ-SPOLEČENSKÁ ČINNOST:
Předseda interpretační grantové komise NČHF (od roku 2005),
místopředseda správní rady Nadace Českého hudebního fondu (od roku 2006),
člen grantové komise pro hudbu Ministerstva kultury ČR (od roku 2007),
zakladatel a předseda (do roku 2007) české buňky mezinárodní Společnosti Franze Schuberta.
Pro Opus musicum: Muzikologická studie:
Změna hudebního výraziva v posledních deseti letech tvorby Aloise Piňose (OP 2/2011, s. 28-38)
Pro Hudební rozhledy: Kritiky:
První abonentní koncert Sukova komorního orchestru (HR 8/2008, s. 16-17)
Koncerty z děl Petra Pokorného a Aloise Piňose (HR 2/2009, s. 11-12)
Recenze CD: Sukův komorní orchestr (...hraje skladby Zdeňka Lukáše) (HR 2/2009, s. 63)
Hudební analýzy v rámci cyklu „Novinky soudobé hudby “. In: Hudební rozhledy (výběr).
Petr Pokorný: Lyrická symfonie (HR 10/2008, s. 48-49)
Alois Piňos: Beati, Ave Maria – Dvě dua pro mezzosoprán a baryton (HR 12/2008, s. 36-37)
Roman Pallas: Benet (HR 6/2009, s. 48-49)
Jaroslav Smolka: Hostina habešského císaře (HR 8/2009, s. 48-49)
Ondřej Adámek: Ombre cri pour chœur, trompette solo et grand orchestre (HR 9/2009, s. 48-49).
Ryszard Gabryś: Es muss sein II for string orchestra, Il Cicerobe per contrabasso e 12 stromrnti ad arco. (HR 7/2010, s. 50-51).
Pro mezinárodní hudebně-vědné kolokvium při festivalu FORFEST: Spiritual inclination in Petr Pokorný compositions in recent years (sborník Festival Forfest Czech republic - Duchovní proudy v současném umění, 2009)
Pro Czech Music London: Petr Pokorný 1932 – 2008 (Czech Music London, 2011)
Alois Piňos 1925 – 2008 (Czech Music London, 2011).
Kompletizace písňového díla Jaroslava Ježka s detailní analýzou jeho pozůstalosti (nahrávka kompletu pro Český rozhlas, 2006)
Kompletizace písňového díla Viktora Ullmanna, Hanse Krásy a Pavla Haase s analýzou dostupných rukopisů a dobových tisků (společně s italským badatelem F. Lotorem, částečně na CD vyd. Symposion 1SCL0702)
Kompletizace a analýza díla Petra Pokorného (Czech Music London, 2009) a díla posledních deseti let tvorby Aloise Piňose (Czech Music London, 2009)
Janáčkovo Národní divadlo Brno: hlavní role knížete Bolkonského (Prokofjev: Vojna a mír, 2006), role Dancaira (Bizet: Carmen, 2007), hlavní role Ludovica a spolupráce na jevištní koncepci (Glass: Kráska a zvíře, 2008)
Národní divadlo Praha: hlavní role světové premiéry opery „Sasíci v Čechách“ (Pudlák, 2004), hlavní role světové premiéry opery MrTVÁ? (Medek/Dvořáková, 2004/2005)
Divadlo Hybernia, Praha: role Masetta a Komtura (Mozart: Don Giovanni, 2007, 2009), hlavní role Bartola (Rossini: Lazebník sevillský, 2006)
Divadlo Archa, Praha: hlavní role v experimentálních projektech Opera La Serra (režie J. Dušek), Marné tázání nebes (režie J. A. Pitínský) a „Čajovna KarMa“ (režie Jana Svobodová)
Divadlo J. K. Tyla, Plzeň: role Alfreda (Strauss: Netopýr)
Divadlo opery a baletu Ústí nad Labem: stálým sólistou, z posledních rolí - hlavní role Rigoletta (Verdi: Rigoletto), Germont (Verdi: Traviata), Valentin (Gounod: Faust a Markéta), Marbuel (Dvořák: Čert a Káča), Bohuš (Dvořák: Jakobín, Tomeš (Smetana: Hubička), Harašta (Janáček: Příhody lišky Bystroušky), Nováka (Lane/Werich: Divotvorný hrnec, 2008), hlavní role Bedroně (Martinů: Veselohra na mostě, 2009), Krušiny (Smetana: Prodaná nevěsta, 2009) atd.
Autorské divadlo Solo for voice a Solo for two voices (hudební experimentální divadlo): festivaly Contrasts Brno, Exposition of New Music Lvov, Ars Cameralis Katowice, Amsterdam, Warszawska Jesień, FORFEST Kroměříž, Pražské jaro, ad (na CD vyd. INDIES RECORDS, MLM918-2).
České středověké duchovní zpěvy (program sestavený se sborníků literátských bratrstev z poloviny 17. stol. [výsledek 10.leté badatelské práce]): festivaly Janáčkův máj Ostrava, Mnichov, Berlín, Smetanova Litomyšl, Górnośląski Festiwal, ad. (na CD vydavatelství DEUTSCHE HARMONIA MUNDI Czech Medieval Sacred Chants, DHM 74321 54766 2).
Koncerty s orchestry FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a Severočeskou filharmonií Teplice. S orchestrem Atlantis světová premiéra orchestrální verze Hebrejského requiem Maxe Broda (2008).
PŮSOBENÍ V ZAHRANIČÍ:
Barletta (Itálie), Katowice (Polsko), Mnichov (Německo – experimentální divadlo)
Petr Matuszek
https://www.centrumterapie.cz/+420777949210
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Vytvořeno službou Webnode